Kuchnia to pomieszczenie, które w świadomości potencjalnego nabywcy

kojarzy się z koniecznością poniesienia dużych nakładów finansowych w przypadku remontu.

Stan kuchni może zaważyć o decyzji zakupowej mieszkania lub znacznej negocjacji ceny.

Często własciciele nie pokazują kuchni w ofercie wizualnej, ale potencjalny nabywca na pewno

do niej zajrzy podczas wizyty.

Kosztowny remont wcale nie musi być koniecznością.

Jak zatem atraklcyjnie zaprezentować kuchnię?

 

Kuchnia funkcjonalna i atrakcyjna?

To możliwe nawet z małym budżetem. Kosmetyczne, poprawki oraz czysta i funkcjonalna kuchnia

nie będzie już słabym punktem domu. Pokażmy klientowi, że w kuchni jest dużo miejsca do przechowywania i pracy.

Usunięcie z blatów niepotrzebnych rzeczy zwiększy przestrzeń, a dodatkowo można zaakcentować

daną strefę akcesoriami i dodatkami, które podkreślą funkcje pomieszczenia.

Dopełnieniem funkcjonalności będzie wygospodarowanie miejsca na chociażby dwuosobowy stolik śniadaniowy.

Czystość, tak jak w przypadku łazienki i kuchni jest kluczowa. Wszelkie „niepodstawowe” sprzęty kuchenne

można schować. Porządek w szafkach i spiżarni też jest wskazany bo klienci często do nich zaglądają.

 

Co z tym remontem?

Nie zawsze musimy przeprowadzić kosztowny remont. W wielu przypadkach wymianą frontów lub tylko ich pomalowaniem odmienimy kuchnię. 

Dodatkowo możemy wymienić uchwyty i osprzęt szafek, co sprawi, że meble będą wyglądały nowocześnie i jak nowe.

Warto zwrócić uwagę na cokoły, czy nie są podgniłe. Do rzadkości należy wymiana sprzętu AGD na nowy, ale w niektórych przypadkach

może to być uzasadnione. Należy przy tym rozsądnie gospodarować budżetem, a sprzęt wybierać ze średniej półki cenowej, tak żeby stylem i standardem

pasował do danej nieruchomości.

 

Podczas wizyty :

Zapach w kuchni powinien być neutralny, nie mogą być odczuwalne żadne zapachy po gotowaniu.

Jedynie zapach kawy lub upieczonego ciasta może pozytywnie wpłynąć na odczucia oglądających nieruchomość

(może być wyjątek, że świeżo podpalony schabowy też zadziała na zmysły odpowiedniego klienta ;)

Czystość to oczywiście podstawa, pusty zlewozmywak bez naczyń i kosz na śmieci schowany w odpowiednim miejscu.

Kuchnia to bardzo ważne pomieszczenie podczas sprzedaży i tak samo jak inne pokoje możemy udekorować

obrazami ściennymi, akcesoriami stojącymi i wiszącymi, nowe ręczniczki, maty podłogowe, patera z owocami, słoje z makaronem, zioła w doniczkach, warzywa etc.

 

Tak przygotowana, czysta i funkcjonalna kuchnia nie musi być w najnowszym trendzie i nowa, ale na pewno

klient poczuje się w niej przyjemnie i nie zaburzy to pozytywnych wspomnień z wizyty w danym domu czy mieszkaniu.